Företaget SABRE har nu introducerat Travel Experience Platform, en mobilapp för affärsresenärer som möjliggör bokning, resvägs förvaltnings meddelande- och riskhanteringslösningar för resor. Numera fokus omdirigeras på affärsmän eftersom deras antal är på att växa så system såsom en roster och denna typ av resande aps utvecklas.
Reser i affärer, resor som företag
Appen har integrerat flyg- och hotell bokningskapacitet genom Sabres funktionen GetThere, TripCase resväg hantering och meddelandefunktioner, och en riskhanterings lösning för sjäwlva resan från Safepoint, som ger resenärerna möjlighet att checka in med arbetsgivaren och begära hjälp om det behövs.
Sabre säger att Travel Experience-plattformen är avsedd att vara en enda app för affärsresenärer, som ersätter flera program de kan ha använt sig av tidigare (en stuide som genomfördes av Sabre och GBTA Foundation Studien fann att affärsresenärer använder i genomsnitt nio program för att hantera sina resor).
Sabre säger att plattformen är tillgänglig för resenärer genom sina arbetsgivares reseprogram. Det följer då företags bokning’s policy, hanterar rätt kostnader och automatiskt fyller i räkningar på resaan och sedan färdigställer.
”Att resa är en strategisk investering för företag som kan ge betydande avkastning, vilket är anledningen till att vi byggt en plattform som ger skalbar innovation för att driva två huvudmål: erfarenhet och effektivitet”, säger Florian Tinnus, vice vd för Traveler Experience på Sabre. ”Tidigare var du tvungen att ge upp ett mål för att få de andra. Med denna skalbara plattform, har du i princip allt. ”
Företag som vill skicka sina människor till dina event har nu ett nytt alternativ från Sabre. Vid konferensen Sabre Connect i Dallas, meddelade företaget den nya The Traveler Experience travel management appen.
Allt genom en app
Appen kombinerar flera funktioner från Sabre’s reselösningar till en enda plattform, inklusive flygbokning från ursprungslandet från GetThere, resvägshantering och meddelandefunktioner från TripCase och e-betalningar från Sabre virtuella betalningar. Dessutom innefattar appen Safepoint riskhanteringslösningar som hjälper resenärer checka in med sin arbetsgivare via en GPS-position och begära bistånd i händelse av en nödsituation.
Tillgängligt för resenärer genom arbetsgivarens reseprogram, ger plattformen en enda mobil applikation för resenärer att hantera sina resor och kostnader. Plattformen följer automatiskt företagets policy när du bokar eller ombokning resor och även fångar upp och lagrar automatiskt kostnader, automatisk arkivering av en reseräkning då resan är klar.
Sabre säger att det utvecklat appen som svar på vad forskningen visar är några av de största utmaningarna för affärs reseprogram: företagsreseansvariga söker en flexibel plattform där resenärer som letar efter en sömlös upplevelse och företag som strävar efter en positiv avkastning på investeringen.
Annan forskning från bolagets ”Digitala Traveler” undersökning har visat att trots resande intresse, kräver inte de flesta företag något reseprogram, utan lämnar resenärer att räkna ut detta själva. I Nordamerika, är det endast 18 procent av resenärerna som säger att deras organisation ”har specifika appar de behöver för affärsresor”, medan 47 procent säger att deras ”organisation rekommenderar inte några reseappar.”
De vanligaste skälen som citeras för att använda en reseapp är flygkontrollen -i eller flygstatus, genererar ett bordingcard och boka hotell och flygresor. Cirka 24 procent av affärsresenärer i Nordamerika använda appar för att begära en Uber, Lyft, eller taxi, och nästan 60 procent av nordamerikanska affärsresenärer är sannolikt eller mycket sannolikt benägna att använda alternativa former av betalning, inklusive virtuella betalningar och e-plånbok, om de hade möjlighet till det i reseprogrammet.